Saturday, 4 August 2012

Sekembalinya hambaMU ini

Alhamdulillah... Dah seminggu aku dan suami aku selamat kembali dari menuanaikan Umrah... Satu pengalaman yang tidak mungkin aku dapat lupakan lebih-lebih lagi pengalaman 6.5 hari aku berpuasa di bumi Mekah. Tak terungkap betapa nikmatnya berpuasa di sana. Aku tak merasa nikmat berpuasa seperti di sana apabila aku pulang disini ... Aku dan suamiku bercita-cita akan kembali ke sana lagi bersama anak-anak pula selepas ini tapi lepas ni kami nak cuma musim sejuk pula. Masa kami pergi tempoh hari, musim panas sehingga mencecah 50deg panasnya di Mekah manakala di Madinah pulah mencecah 42deg. Apa yang aku boleh kongsikan disini bahawasanya panas itu tidak mengugat puasa kita di sana... Nanti ada masa aku panjangkan cerita aku lagi ye..Aku tidak mahu terlepas menonton jejak rasul..da..

No comments: