Wednesday, 15 September 2010

Salam Aidilfitri

Salam Aidilfitri buat semua. Syukur kepada Allah SWT kerana dengan izinnya sekali lagi kita dapat menyambut Aidilfitri setelah sebulan kita berpuasa walaupun aku tak penuh berpuasa sebulan...maklumlah kaum pompuan nie Allah sayang lebih skit. Tu sbb dapat cuti... bak kata ustazah yang bagi Tazkirah kat surau ari tu. Tahun nie sekali lagi aku berhari raya di kampung aku di Rantau sebab kete kami masih belum keluar dari bengkel. Hari nie telefon pihak insurance bertanyakan tentang kete kami, officer yang in charge kes kami tu bercuti raya lak. Tak bagus betul puak-puak tu, terlalu bergantung harap pada seorang bila bekerja... dahlah patutnya ari nie angah bleh keje tapi angah x g sebab takut kete bleh kuar. tengah-tengah keje kang suami ku suruh balik pulak ambik kete... malehlah. Jadi x bekerjalah angah ari nie...
Cakap pasal x bekerja, means cuti...lama gak aku cuti raya tahun nie. Mula dari ari Khamis sebelum raya sampailah 20hb ni, jadi totalnya 11 ari aku bercuti. Bukan aku yang minta tapi aku terpaksa sebabnya taska anak-anak aku tu bercuti seminggu selepas raya. Biasalah Ummi nak bercuti gak. Raya jer mereka dapat bercuti lama. Dan patutnya aku bergilir-gilir cuti ngan suami aku untuk menjaga anak tapi ntah macammana ntah suami aku nak keje lak. Biasalah dia kan pekerja contoh... apa bo$$ kata dia ikut. cuti aku jugak jadi mangsa... lantaklah sebabnya aku pun dah malas-malas nak kerja sekarang nie. Tapi bila waktu aku bekerja, aku keje sungguh-sungguh sebab aku dah tanamkan dan sematkan dalam hati aku nie bahawasanya pekerjaan aku itu adalah ibadah. Aku nak bagi anak-anak aku rezeki yang berkat untuk bekalan dunia dan akhirat. Susah sebenarnya kita nak cuba amalkan semua tu, banyak jugak tentangan dia lebih-lebih lagi dari suamiku yang selalu nampak aku letih bila pulang dari bekerja. Dia kata aku nie terlalu mengikut apa yang diminta sdangkan aku aku selalu kata aku buat keje sebab aku dibayar unuk keje itu... Aku sentiasa mendoakan supaya ALLAH melembutkan hati suamiku menerima kerjayaku seadanya.... Aku TECHNICIAN bukan cikgu ....

2 comments:

Mokteh said...

sabor jer la kan...

Angah Fadzrul said...

Yerlah...malas nak gaduh....