Saturday, 23 October 2010

Dalam kesibukan ku...

Dalam kesibukkan ku seharian bekerja sama ada di tempat keje mahupun di rumah, kadang kala aku terasa ingin bersendirian membuat aktivitiku sendiri... Aku jua perlu ruang masa untuk aku sendiri melakukan aktiviti yang aku gemari seperi contohnya memasak, menjahit, membaca dan apa lagi berceloteh... dalam blog jerlah. Tapi aku perasan yang aku tak punya masa untuk itu. kalaupun aku ada ruang masa, aku gunakannya utuk melepaskan lelah ku ... apa lagi tidolah...
Pernah jua aku ditinggalkan oleh suami dan 2 orang anak ku 2 hari semalam... bosan rasanya tanpa hiruk pikuk mereka terutamanya Abdul Salam yang petah bercakap. Pernah jugak aku hantar mereka balik kampung mak kat Rantau, masa depa bersunat... perh... sunyi rumah sbb masa tu Umar dalam perut lagi...
Jadi... bila aku fikir2kan biarlah Allah yang tetapkan ruang masa aku... kalau aku usaha camner pun tapi kalau Allah x izinkan.. tak guna juga.... Macam contohnya... dah banyak kali suamiku ajak berbulan madu sekali lagi tapi masa masih mencemburui kami .... x kemana juga kami....

No comments: