Saturday, 30 October 2010

Peristiwa menarik bulan October 2010

Banyak sebenarnya peristiwa menarik yang berlaku bulan October nie... Cuma aku tak berkesempatan nak meng-update blog aku nie...

Berkelah di Tanjung Biru bersama keluarga
Ha... sapa pernah dengar tanjung biru? Aku pun baru dengar sebab selama nie nama dia Blue Lagoon. Aku rasa dia tukar nama sebab nak memertabatkan bahasa melayu sebagai bahasa pengantaraan. Sebenarnya tiada rancangan nak ke sana cuma mengenangkan abah yang ajak, kami adik-beradik turutkan jua permintaannya. Bukan apa... yang sebenarnya abah nie bukan kaki jalan, jadi bila dia ajak g jalan tu, kami ikut jer. Takut beb... takut menyesal tak sudah lak nanti. Tapi pada hari yang sama sepatutnya suamiku ada dinner sempena 15thn dia berkhidmat kat Texas Instruments tapi sayangnya disebabkan kesesakkan lalu lintas, kami lambat sampai ke KL. Takper katanya ... hadiah tu ambik kat TI jer. Alhamdulillah aku dapat suami yang memahami.

Majlis Ihtifal Abdul Salam di Masjid Wilayah
Keesokkan harinya pula, kami sekeluarga ke Masjid Wilayah sebab majlis Ihtifal sekolah-sekolah Tadika Amal memang tiap-tiap tahun buat kat situ. Kali nie Abdul Salam masuk hafazan ngan Nasyid. Comelnya dia kat atas pentas ngan jubah putih Harraz sambil membaca surah-surah pendek bersama 4 orang lagi kawan2nya. Majlis Ihtifal kali nie aku rasa meriah sungguh sebab anak-anak tadika amal tidak kekok berada diatas pentas. Masa persembahan nasyid, Abdul Salam pakailah keronsang besar kat songkok dia. Habis jer persembahan, ummi dia apa lagi suruh dia pulangkan kerongsang tu pada teacher dia, nak tahu apa teacher dia cakap? " ambiklah kerongsang tu kak... tapi akak kena bayarlah rm8/- untuk set tu. Akak tak dapat surat ke?". La pulak... nak taknak kena jugaklah aku sebagai ummi dia terima kerongsang yang besar gedabak tu.

Hari peperiksaan Harraz Furqan
Ummi yang kecut perut bila anak dia nak ambik peksa. Memang ibu-ibu di dunia ni macam tu kot. Aku kecut perut sebab kawan-kawan dia hebat-hebat belaka. Sungguh ayah ngan Ummi dia ajar. Kami juga turut berdoa agar Allah melapangkan dadanya, memudahkan dia dalam menjawap soalan peksa dia dan memudahkan keja buat dia. Selebihnya... dia yang perlu berusaha. Tapi jumaat ari tu dia kata math dia dapat 75 markah ... jadilah Raz. Dia sibuk nak ada FB sebabnya kawan-kawan dia dah ada account FB masing-masing. Aku bagi syarat kat dia, kalau Harraz dapat at least 5A, ummi buatkan abang FB... okay katanya. Yang bagusnya anak-anak aku ni bila aku letakkan syarat untuk dapatkan sesuatu tapi bila diorang tak mampu nak penuhi syarat tu, diaorang diam sendiri. Tak ungkit pun. Contoh dia masa Harraz darjah 1, aku kata yang ummi akan belikan PSP kalau Abdul Salam bersunat (masa tu dia baru 5thn) dan kalau abang dapat lebih A dari exam yang lepas. Sayangnya Abdul Salam dah selamat bersunat tapi Harraz tak mampu mendapat lebih A, jadi takderlah PSP mereka. Diaorang okay jer ...

My B'day on 28 Oct
Yang best sekali aku dapat sebentuk cincin belah rotan (jadilah dari x dapat) ngan handbag dari suamiku... dan yang paling best, kali nie dia ingat my b'day...Ada perubahan ...

No comments: