Wednesday, 7 January 2015

Jalan-jalan cari makan

Penghujung tahun setiap tahun, dengan izinNYA kami sekeluarga akan pergi bercuti. Konsep percutian kami, macam biasalah.. Jalan-jalan cari makan. Seperti tahun-tahun yang lalu, Melaka tetap menjadi salah satu dari destinasi percutian kami. Entahlah. Macam dipanggil-panggil untuk ke Melaka. Sebelum kami ke Melaka, kami duk dulu 1 malam kat Gold Coast Morib sebab kami nak pekena ikan bakar kononnya kat Bagan Lalang. Boleh tahan jugak makan kat kedai Senandung Malam kat bagan Lalang. Kami ke sana pun sebab kawan aku yang cadangkan untuk makan di sana. Sayang seribu kali sayang, aku tak sempat nak snap gambar ketika atau sebelum makan di sana. Disebabkan aku yang baru kluar spital sebab cirit birit, aku hadkan pemakanan aku ni sebab masih terasa sakitnya lagi ni. Pas makan, kejap tu mesti ke jamban aku. Adoi hai tapi peduli apa aku...makan tetap makan.
Melaka  memang destinasi kami yg harus di lawati setiap tahun. Yong tau fu sup lah...apa lagi. Jangan tak pergi pulak kat medan selera pantai jaring tapi kena ingat pegi pas pukul 5 petang sebab sebelum tu dia tak buka lagi. Kali ni aku kenalkan sesuatu yang baru pada keluarga aku iaitu roti john barkah yang terletak tak jauh dari kedai yong tau fu sup tu... Dia kat corner pantai puteri tu..pun sama.. Malam  baru buka. Jangan tak pegi ye...

No comments: