Saturday, 7 January 2012

Manusia yang tak mengunakan Akalnya...

Nampak garang jer tajuk entry aku kali nie.. Sebenarnya aku nak citer pasal pengalaman seorang kakak nie yang aku dah kenal dari UTM lagi pastu kami pulak hantar anak ke taska yang sama. Tahun baru nie, budak-budak dah mula persekolahan mereka pada 5hb January dan kakak nie anak sulung dia baru masuk darjah 1. Dia mengunakan perkhidmatan van penghantar untuk mengambil dan menghantar anak dia ke taska untuk transit. Nak dijadikan cerita, hari ke-2 persekolahan, anak dia dah tersilap naik van. Mungkin sebab anak dia tengok kawan-kawan naik van, dia pun seronok naik van. Punyalah aku nie geram dengar cerita dari owner taska tempat anak kami transit tu, pemandu van tu bolehnya letak budak yang baru berusia 7thn tu kat tepi jalan depan medan selera kat Sapura tu.. huh.. marah betul aku sampai terkeluar perkataan bodoh takde otak. Memang ada otak tapi tak guna. Nasib ada orang perihatin hantar balai polis yang duk kat jer dengan tempat dia tinggalkan budak tu...eeeeeeeeee geram betul aku

2 comments:

Mokteh said...

Betul la Kak A'in. Mmg takde otak drebar van tu. Maunyer jadik apa2 kat budak tu kan ke naya jer.

Angah Fadzrul said...

mmg..otak udang..chot kenal kak yati chippackn?ank dialh..sian dia