Sunday, 1 January 2012

Rm500/-

"Apalah sangat lima ratus ringgit tu"... tu yang adik aku katakan masa aku kata dia a.k.a suami dia dapat bonus dari kerajaan tempoh hari. Bukan main lagi ayat dia sebab bagi aku yang belum dapat bantuan Rm100/- untuk seorang anak yang bersekolah tu pun besar bagi aku. Tapi entah bila dapatnya, sampai kehari ini aku masih tak dapat cerita tentang duit tersebut.
Memang sekarang nie dah macam takder nilai duit kita sebab barang dah mahal berbanding setahun lalu.. Semalam aku beli baju sekolah anak aku 2 pasang, kopiah 4 helai and sehelai baju kemeja untuk TKRS (TUNAS KADET REMAJA SEKOLAH) dengan haraga rm147.60.. Bayangkanlah 3 helai baju, 2 helai seluar dan 4 helai kopiah hanga dia dekat rm150... kita nak dapatkan semua tu punyalah jenuh nak bekerja.
Pastu aku ke Giant untuk membeli barang dapur sebab dah dekat dengan kedai aku beli baju sekolah anak aku tu.. Huh..mahal barang-barang sekarang ini. Susu yang sama jenama harga dia beza lebih kurang 80sen dari carefour tempat selalu aku beli barang dapur aku... Camner ni. Patutlah adik aku kata macam tu ari tu..

No comments: