Thursday, 26 June 2014

Bila isteri membebel

Aku terkesan dengan video ustaz Azhar Idrus mengenai kaum isteri yang suka membebel. Aku taknak komen banyak pasal video tu sebab aku kemungkinan besar video tu bukanlah video yang penuh. Itu pasti sebabnya mengenai cerita beliau tentang Saidina Umar yang terkenal dengan sifat tegasnya itu, diam dikala dibebel oleh isterinya. Banyak kali aku dengar atau baca mengenai cerita tu sebab cerita itu menbantu aku menenangkan perasan aku dikala hatiku lara..cewah...
Kenapa pempuan ni kuat membebel? Sebab tak mahu angkat tangan, tak sampai hati sebenranya.. Biarlah kita physco je anak-anak ni, bagi aku agak terkesan jugak untuk Harraz..anak aku yang sulung tu. Diam-diam nanti dia nangis. Tu aku paham yang dia paham apa yang aku cuba sampaikan. Mungkin dia dah besar berbanding dengan adik dia. Adik dia mrmang kena guna pendekatan rotan untuk menyuruh dia melakukan sesuatu. Penat mulut ni.. Bak kata ayah dia..salah aku yang nak dia buat segera apa yang aku nak.. Mak lak ai.. Salah denlah pulak... Dari pukul 8 suh mandi sampai kul 8:30 pun tak mandi-mandi lagi.. Salah den gak..ehm..diam jelah..jangan melawan.. Tak masuk syurga bak kata mereka.
Bagi aku kenapa pempauan suka membebel sebenarnya dia sukakan perhatian. Jarang perempuan yang banyak diam sebab seingat aku, aku penah dengar dalam krusus motivasi bahawasanya kuata bercakap perempuan ni banyak atau pun tinggi... Sian ngan perempuan yang duk kat rumah, kat sapa yang dia nak luahkan, tu yang bila suami balik, dia nak habiskan kuata sehari dia tu. Pastu dikatanya perempuan suka membebel.. Tu pendapat aku je. Mana yang bekerja lak, mesti sebab dia nak melaporkan segala yang dia buat demi keluarga dia... Tu pun dikatakan membebel.. Tu lagi aku tak paham. Yang duk g keje asing-asing tu pastu semua urusan anak atas tangan isteri, jadi dengar jelah keluahan isteri tu..itu bukan membebel nama dia...  aku.. Redha..hanya Allah tempat ku mengadu

No comments: