Wednesday, 24 November 2010

Percutian yang tak best

Raya Haji ari tu aku dan family balik kampung suami ku kat Terengganu. Sebenarnya xder cadangan nak balik kampung tapi disebabkan mass vacation yang diberikan pada kami jadi kami rancanglah sebaiknya percutian kami tu. Pada asalnya memang kami nak pergi bercuti ke Melaka, kononnya bak kata suami aku, negeri maju tapi alang2 raya kami puntukar plan. Tu yang balik Terengganu. But 2 days before raya aku sakit mata hasil jangkitan kuman dari anak-anakku. Ehm... melantak 5 hari aku cuti sampai Jumaat. Kalaulah aku kat KL dah tentu aku dapat mc, x payah aku ambik cuti tak bergaji masa mass vacation aku tu. Tapi Allah dah kata, rezeki aku takder masa tu, aku redha.
Tapi yang best tu masa kat sana kami sekeluarga tak kemana disebabkan aku yang sakit mata ngan suami aku yang angin-angin 0- bukan marah-marah tapi angin dalam badan dia. Melarat sampai sakit kepala bagai. Mana taknya makan tak menentu, jadual makan dah lari. Panas sungguh masa kami balik ari tu menyebabkan selera makan kami terbantut. sama ngan aku, Umar pun tak lalu nak makan. Harraz ngan Salam dia layan jer... bukan betul sangat depa tu, ngadapa PS2 sampai kenyang, takyah makan pun takper. Memang tak best balik Ngganu kali nie.
Kami terus balik Rantau pada Sabtu yang lalu. Masa balik ari tu kami lalu Jalan Jerangau Jabor. Ha lebih kurang 6 jam perjalanan termasuk 2 kali berhenti... Not bad tapi bila balik Rantau pulak kami jalan Pantai ...ehm... lamanya. pastu masuk lak jalan potong kat Karak untuk ke Kuala Pilah. sebenarnya kami tak pernah jalan sana tapi nak cuba gak. MABUK... huhuhu... aku dan Umar mabuk teruk sebab jalan dia macam ular kena patuk... Umar sampai terberak2 dia mabuk. habis car seat dia ... Tobat pas nie x nak lalu situ lagi ...

No comments: