Sunday, 7 November 2010

Semuanya sudah berakhir

Alhamdulillah kerana semuanya sudah berakhir dengan baiknya. Abdul Salam dan Umar Zuhdi telah semuh dari sakit mata mereka. Mujur sakit Umar tak lama, selamat cuti aku. Maklumlah anak sakit mata nie jangan dihantar ke taska..berjangkit nanti. Umar dapat sakit mata pun dari taska.
Aku nie memang tak reti duk diam bila cuti. Aku buat kek butter petang tadi. Tak ambil masa yang lama pun, tak sampai 1 jam kek aku selamat dimasak dan di sumbat ke dalam mulut kami sekeluarga. Masa pukul butter ngan gula tadi aku cakap ngan suami aku yang alangkah indahnya kalau ada mixer... Cam biasa dia akan sentiasa menyokong aku... "Apa lagi Yang, kita beli ...". Tu yang aku suka ngan suami aku nie... Sayang abang ...
Raya Aidiladha dah tak berapa lama lagi nie tapi 1 kuih pun aku tak siap lagi. Bila ntah aku nak mulakan. Tepung ngan butter ada dah kat dapur tu cuma coklat chip aku dah habis anak-anak aku bedal. Nak kuar g beli malas tapi aku ada cakap ngan suami aku, harap dia belikanlah nanti masa cuti rehat dia. Harap-haraplah....Tahun nie kau tekad nak buat kepek popia berlada tu. Lama dah aku belajar dari jiran aku tapi tak pernah cuba sebab biasanya kulit popia yang aku beli, aku buat simpul serunding. Harap kali nie jadilah tapi yang pastinya corn flake madu kompem aku akan buat, Insya Allah ...

No comments: