Tuesday, 4 January 2011

Abdul Salam masuk darjah 1

Tahun nie Abdul Salam dah mula bersekolah di SRIAAKL dalam darjah 1 dan dia telah ditempatkan dalam kelas 1 Usamah iaitu kelas kedua bagi murid-murid tahun 1. 3hb Jan, tarikh mula sekolah dan murid tahun 1 dijadualkan untuk datang pada pukul 2 petang pada hari tersebut dan 11:30 pada hari-hari seterusnya. Aku hantar dia tepat pukul 2 petang dan dia pun terus beratur mengikut barisan kelas dia. Aku pun dah tengok dia masuk kelas macam takder apa-apa masalah, aku pun cabutlah balik sebabnya penat balik dari Melaka pun tak habis lagi ... Kami sekeluarga ke Melaka sebab ada majlis perkhawinan sepupu aku kat Taman Teluk Mas.

Alang-alang cuti umum sempena tahun baru, kami berjalan-jalanlah kesana sambil cari makan.
Berbalik dengan cerita Abdul Salam nie, pas aku cabut bali, xder laka hati nie nak datang tengok dia masa rehat dia sebabnya aku percaya ngan Harraz boleh tengok-tengokkan adik dia tapi rupa-rupanya dia khayal ngan kawan-kawan dia yang dah lama tak jumpa. Sian ngan Abdul Salam, lapar masa balik dari sekolah. Tadi aku aku kuar jap sebab nak tengok-tengokan dia... memang kesian ngan dia sebab dia berdiri jer kat tepi kantin tu tak tahu nak beli. Pas aku aja dia beli, aku balik sambung bekerja. Masa balik tadi aku tanya dah pandai lom beli kat kantin, dia senyum jer ..." dah habis dah duit belanja angah... Mi" ...

No comments: