Friday, 30 December 2011

Bestnya Penang..

1st of all, aku nak ucap terima kasih kat suami aku sebab sudi bawa kami sekeluarga bercuti ke Penang. Dah bertahun-tahun aku ajak dan akhirnya tahun ini aku berjaya memujuk dia..hahaha. Aku jadikan modal dia ke Sungai Dua masa awal Muharam untuk majlis ABJAD. Jadi kalau dia boleh pegi aku mesti boleh pegi...
Ternyata aku puas hati dengan Penang walaupun tak sepenuhnya aku dapat menjelajahinya tapi yang pasti ada perkataan "lain kali kalau kita datang lagi ...". Maksud dia suami aku tak serik bawa kami ke sana. Bukannya apa, sebenarnya aku nie cerewet dalam memilih tempat makan dan aku tak suka panas sebabnya aku kalau panas, jangan tak caya muka aku akan gatal. Aku allergic dengan air... ha ambik ko.
Tempat yang menarik yang sempat kami lawati adalah Bukit Bendera... Huh nak kesana tu sesat dia, dekat sejam dalam kete. Nak di jadikan cerita, papago suami aku yang berada di dalam hand phone canggih dia tak ber-update. Lagi sekali, ambik ko... Cari sign board nak ke air itam tu punyalah payah tapi sebab kami lebih percaya dengan kesan-kesan mata pelajaran geografi kami masa sekolah dulu, sampai juga kami ke sana... Aku rasa tulah kali pertama dan terakhir aku menaiki bukit bendera dengan menaiki train yang disediakan...Sebab aku takut... NGERI .. masa nak turun, laju than siap hon-hon lagi. Selamat aku kebawah. Yang aku puji sifat orang bukan melayu nie, dia orang cepat nak bagi duduk dekat kita yang sedang dukung anak walaupun yang dukung Umar tu suami ku yang seorang lelaki.. naik dan turun, otang cina yang bagi seat tapi orang kita..ehm...siap lentok2 kepala kat bahu lagi...Tak rugi kami bayar buggy Rm30 untuk perjalanan selama 20 min sehingga kejambatan gantung. Pemandu dia tak berhenti berceloteh mengenai tempat-tempat dan bangunan yang ada sepanjang perjalanan kami dengan slanga melayu Philippine dia..Sayang aku tak dapat nak upload gambar sekarang sebab u-mobile aku slow. Nanti aku update lagi tentang penang yang best berserta gambar yang menarik..maklulah guna D90-lah katakan

2 comments:

Mokteh said...

ya tuhan. lamanya tak naik bukit bendera. tak crowded ke kak a'in?

Angah Fadzrul said...

Ramai sgt..beratur panjang nk dptkn tiket..lama gaklh kami kat atas tu..dah alang2 naik