Friday, 5 September 2014

Isi hati seorang bonda

Takkanku biarkan walau ribut menyentakmu yang tidur
Datang petir menyambar
Jengking dan ular
Bonda takkan berundur
Nyamanlah arjuna beta
Mimpikan yang indah saja
Nanti bila kau buka mata
Semua tak serupa
Kan ada satu ketika kau tak tahu mana nak pergi
Jalan betul, anakanda, tak jelas mata
Ambil yang sarat duri
Hiduplah arjuna beta
Biarkan jasad yang luka
Selama tuhanmu ada
Takkan engkau tercela
Ngeri tak terbayang mata
Bonda takkan ada sentiasa
Nanti moga kau tak lupa
Bonda memujukmu, anakanda
Hiduplah arjuna beta
Biarkan jasad yang luka
Selama tuhanmu ada
Takkan engkau tercela
Nyamanlah arjuna beta
Mimpikan yang indah saja
Nanti bila kau buka mata
Demua tak serupa

Lagu : Arjuna Beta
Artis : Fynn Jamal


Aku suka lagu ni sebab liriknya memang bagus sangat bagi aku. Aku pernah dengar lagu ni sebelum ni cuma aku macam tak amik kisah tapi bila suatu hari aku dengar ada adik tu tak stop pun nanyi walaupun aku duk masuk dalam lif tu. Bersungguh dia menanyinya dan kebetulan dalam radio ikim pun duk putar lagu. Jadi aku pun ambik keputusan untuk cari lirik dia. Dalam maknanya... aku suka dengan kata-kata puisi Fynn Jamal ni. Aku ajak Harraz ngan Salam menghayati lirik lagu ini dan tanpa kusangka, Harraz menitiskan air matanya dan ini bermakna Harraz berjaya menghayati liriknya.

No comments: