Monday, 1 September 2014

What to do....

Dalam diam dah hampir 2 minggu aku duk kat rumah sebabnya doktor agi aku cuti sakit sehingga 3hb Septmber nanti. Memang aku tak sangka aku mengalami masalah mild slip disc dan masalah carpal tunnel di bahagian pergelangan tangan kiri aku ni. Mild slip disc aku kat C4, C5 dan C6 dan L5 juga L6. Aku tahu semua tu melalui laporan kesihatan yang doktor keluarkan untuk simpanan aku. Yang aku tahu all the C adalag di bahagian leher @ tengkuk.
Seperti entry aku yang lepas, jangan tangguh bila dah rasa sakit tu. Bila dah macam nie, moral terus down, tak tahu macammana nak cakap sebab macam masalah carpal tunnel aku tu.. aku ingatkan masalah kebas biasa je.. rupanya ada masalah ngan saraf dimana doktor kata macam terimpit. Ianya dapat dikesan bila aku mengadu kebas sebelah kiri aku sehingga aku tidak boleh berdiri mengunakan kaki sebelah kiri aku. Sepatutnya itu symptom untuk slip disc tapi lepas doktor buat NCS test, ternyata 5 kali test yang dibuat tu menujukkan respond yang rendah di pergelangan tangan kiri aku. Aku terpaksa memakan ubat selama 1 bulan dan sekiranya ianya tidak membantu, aku terpaksa dibedah untuk membetulkan saraf aku tu. What to do...cuma aku tak tahan ngan ubat ni, dia mauk skit. tak tahan aku de...
Aku berulang ke hospital dalam minggu lepas untuk menjalani rawatan physiotherapy aku. Again.. what to do. Sebab sayangkan anak-anak, aku teruskan juga berjumpa ngan miss Lavinia.. Baguslah dia, no heart feeling bila aku terkeluar bahasa yang tak sepatutnya aku keluarkan pada mereka yang memantu untuk memulihkan aku. Dia kata dah biasa kena macam tu. So, what to do...

No comments: