Monday, 2 May 2011

Betul ke ...?

Kelmarin masa borak-borak ngan suamiku, dia ada kata pasal kawan dia ada tanya samaada isteri dia, akulah tu ... nak keje kerajaan tak. Ha.. apa lagi mestilah nak tapi dia kata sebagai kerani kat Kementerian pertahanan. Tapi bila dia kata gaji kerani kat sana dalam rm1.5k than plus elaun jadi total around 1.8k aku pun terkejut. Biar betul .... Abis kenapa orang keje kerajaan macam asyik dapat perhatian dari pihak berwajib yang mengatakan nasib mereka harus dibela sebab pendapatan mereka rendah. Kalau duk kat KL memanglah tak cukup banyak tu tapi kalau duk kat Seremban, dah kira okay dah tu ... Patutlah adik aku yang keje dia sebanyai juruteknik makmal kat Hospital Serembantu boleh beli rumah corner lot kat Ampangan ... huwaaa ..... Tapi betul ke gaji sebagai kerani sebanyak itu?Ehm ... kalau betul patut ke aku pegi sebabnya dengan gaji yang aku dapat tu, aku hanya boleh bayar rumah yang aku duk sekarang nie, rm560 than bayar anak-anak aku ... taska rm500 than sekolah rm540. Alamak mana baki untuk aku bersantai untuk diri aku sendiri ... huhuhu .. nak makan pizza hut pun x lepas ....Cancelllah ....

No comments: